Werkervaring als
financieel consultant
Senior administrateur
/ plaatsvervangend controller bij een aan de AEX genoteerd ICT dienstverleningsbedrijf,
werkzaamheden o.a.:
- Het opvullen van de vacature
van senior administrateur / plaatsvervangend controller.
- Het uitvoeren van de doelstelling
van de directie om een grote verbeterslag van de financiële administratie
tot stand te brengen, met name op het gebied van het beheersen van processen
in o.a. lonen en salarissen sfeer.
- Het opzetten van een wekelijkse
cash-flow rapportage.
- Aanleveren van specificaties
en andere stukken voor accountantscontrole.
Business Analist bij
een aan de NASDAQ genoteerd innovatief Amerkaans bedrijf. Dit bedrijf specialiseert
zich in levenswetenschapsonderzoek en het ontwikkelen van gespecialiseerde meet-apparatuur
hiervoor, werkzaamheden o.a.:
- Het uitvoeren van maandelijkse
analyses / rapportages aan business managers van het lopende boekjaar voor
de functies finance / distributie en IT op Europees niveau. Ook heb ik deelgenomen
aan de ontwikkeling van dit informatieproces.
- Het verschaffen van informatie
en financiële analyses aan het management / de analisten in de VS.
- In samenwerking met de andere
business analisten en landelijke finance managers heb ik een begroting voor
komend jaar gemaakt.
Ministerie van Binnenlandse
Zaken, werkzaamheden o.a.:
- Controle werkzaamheden als intern
accountant bij verschillende afdelingen binnen het ministerie. Hierbij was
een deel van de werkzaamheden ook gericht op de begeleiding van de administratie
die van kas- naar baten en lasten stelsel werd omgezet.
- Consolidatie werkzaamheden voor
jaarrapportage.
Bedrijfseconomisch medewerker
bij een grote zorginstelling voor mensen met een verstandelijke handicap, werkzaamheden
o.a.:
- Het, na een interne herstructurering,
opzetten van het budget voor facilitaire zaken. Hierbij was met name het doel
om een basis te leggen voor de verbetering van de managementrapportage.
- Het verzorgen van analyses met
betrekking tot de kostenvan het lopende boekjaar / verleden voor de afdeling
facilitaire zaken.
- Deelname in team dat zich met
verbetering rond het inkoop-proces bezighield. Mijn rol hierin was vooral
het verschaffen van betrouwbare financiële informatie en het maken van
analyses.
Medewerker grootboekadministratie
bij een aan de AEX genoteerde vastgoedmaatschappij, werkzaamheden o.a.:
- Het uitzoeken en analyseren van
grootboekrekeningen naar aanleiding van implementatie SAP.
- Advisering / begeleiding van
medewerkers m.b.t. het verbeteren van administratieve processen binnen SAP.
Als consultant voor verschillende
accountants / administratiekantoren werkzaamheden verrricht:
- Dit betrof voornamelijk samenstelwerkzaamheden
en wat controlewerk voor jaarrekeningen (o.a. MKB, Holdings met gelieerde
binnen- en buitenlandse werkmaatschappijen, pensioen BV's).
Overige
relevante werkervaring:
Assistent accountant bij Deloitte
& Touche, hier heb ik voornamelijk accountantscontrole- en rapporteringwerkzaamheden
uitgevoerd, daarnaast ook samenstelwerkzaamheden.
Het klantenpakket dat ik had varieerde
van middelgrote tot grote internationale beursgenoteerde ondernemingen en ook
klanten in de non-profit sector. Mijn klanten waren voornamelijk handels- en
productiebedrijven. Daarnaast heb ik bij Deloitte & Touche ook supermarktketens,
verschillende verzorgingshuizen en andere bedrijven in de non-profit sector
als klant gehad.